Folosim cookies pentru a va oferi o experienta personalizata. Click aici pentru mai multe informatii despre cookies si modul lor de folosire.

Contractul cu clientul

BON DE COMANDĂ NR. …………………/ DATA: …………………
Nume turiști:
1. 
2.
3.
4.

SOLICITĂM URMĂTOARELE SERVICII
1. 

Pasageri: 


Valoarea totală a serviciilor este de 
Avans: — EUR / Scadența finala: 
Asigurare storno -
Condiții speciale de anulare pt. rezervări timpurii:
În cazul în care turistul nu primeşte confirmarea rezervării în cel mult 10 de zile de la data semnării bonului de comandă , se consideră că voiajul nu a fost rezervat şi are dreptul la rambursarea imediată a sumelor plătite , inclusiv comisionul agenţiei .
Turist reprezentant ………………………declar pe răspundere că reprezint cu puteri depline în condiţiile prezentului contract toţi turiştii înscrişi în bonul de comandă şi semnez prezentul atât în numele meu , cât şi în numele acestora. 
Am primit un exemplar din contract.
Agenția

Reprezentant:

Turist,


CONTRACT DE COMERCIALIZARE A PACHETELOR DE SERVICII TURISTICE Nr……………………………………
I. Părţile contractante:
Societatea Comercială Travel Tour SRL, Agenţia de turism Travel Tour , cu sediul în Satu Mare , strada Martirilor Deportati nr 5, titulară a licenţei de turism nr. 2626 din 31.08.2022 , având CUI 46440689 , înregistrată la Registrul Comerţului cu nr. J 30 / 742 / 2022 , reprezentată prin Brinda Florina  în calitate de Manager Agentie denumită în continuare AGENŢIA 
şi 
TURISTUL / REPREZENTANTUL TURISTULUI
Domnul/doamna ………………………………, domiciliat in ………………, telefon ………………, posesor al —, CNP: …………………….., au convenit să încheie prezentul contract .
II. Obiectul contractului îl constituie vânzarea de către Agenţie a pachetului de servicii turistice organizat de touroperatorul ………………………………….., înscris în voucher, bilet de odihnă -tratament, bilet de excursie, anexat la prezentul contract şi eliberarea documentelor de plată .
III. Preţul contractului este ………………………….. şi cuprinde costul serviciilor turistice efective, comisionul Agenţiei şi T.V.A. Avansul este de — EUR,
iar plata finală se va face până la data de ……………………………...
1
Turistul ia la cunoştinţă faptul că, nerespectarea condiţiilor/termenelor de plată anulează contractul semnat în prealabil şi se vor aplica penalizările aferente, conform capVI , punctul 1.
IV. Drepturile şi obligaţiile Agenţiei
1. În cazul în care Agenţia este nevoită să modifice una dintre prevederile esenţiale ale contractului, are obligaţia să informeze turistul cu cel puţin 15 zile înainte de data plecării.
2. Agenţia poate să modifice preţul contractului, în sensul majorării sau micşorării, după caz, numai dacă modificarea are loc ca urmare a variaţiilor costurilor de transport, ale redeventelor şi ale taxelor aferente serviciilor de aterizare, debarcare/îmbarcare în porturi şi aeroporturi şi ale taxelor de turist ori ale cursurilor de schimb valutar aferente pachetului de servicii turistice contractat.
3. În cazul în care, după începerea călătoriei turistice, o parte importantă din serviciile turistice prevăzute în contract nu este realizată sau Agenţia constată că nu le va putea realiza, aceasta este obligată:
a) să ofere turistului alternative corespunzătoare în vederea continuării călătoriei turistice fără majorarea preţului, respectiv serviciile turistice oferite să fie de aceeaşi calitate şi cantitate;
b) să restituie turistului sumele care reprezinta diferenţa dintre serviciile turistice achitate şi cele efectiv prestate în timpul călătoriei turistice;
c) în cazul în care nu pot fi oferite turistului alternative corespunzătoare sau acesta nu le acceptă din motive întemeiate, să asigure fără costuri suplimentare transportul retur al turistului la locul de plecare şi, după caz, returnarea sumei aferente serviciilor neprestate.
4. Agenţia este răspunzătoare pentru buna executare a obligaţiilor asumate prin contract, cu excepţia următoarelor cazuri:
a) când neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasă a obligaţiilor asumate prin contract se datorează turistului;
b) când neîndeplinirea obligaţiilor se datorează unor cauze de forţă majoră sau unor împrejurări pe care nici Agenţia, nici prestatorii de servicii nu le puteau prevedea sau evita (greva, conflicte politice şi de război, situaţii catastrofale, de pericol public, atac terorist, embargo internaţional, precum şi în cazul în care companiile aeriene în mod unilateral stabilesc limite de răspundere sau aduc modificări cu privire la orar sau itinerar, întârzieri în traficul mijloacelor de transport etc.).
5. Agenţia îşi rezervă dreptul de a schimba hotelul cu altul, de aceeaşi categorie, în cazul suprarezervărilor sau problemelor tehnice.
6. Agenţia are obligaţia să furnizeze în scris turistului, în termen de 2 zile înainte de data plecării, următoarele informaţii:
a) orarele, locurile escalelor şi legăturile, precum şi, după caz, locul ce urmează să fie ocupat de turist în fiecare dintre mijloacele de transport incluse în contract (mai putin la avion);
b) denumirea, sediul/adresa, numerele de telefon şi de fax ale reprezentanţei locale a organizatorului şi/sau a detailistului ori, în lipsa acesteia,un număr de apel de urgentă care să îi permită contactarea organizatorului şi/sau a detailistului;
c) pentru călătoriile minorilor neînsoţiţi de părinţi, informaţii care să permită părinţilor stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul cazării copilului. Informarea turistului se face prin catalog si pagina web sau prin confirmarea de pe contract.
7. Agenţia poate intermedia la solicitarea turistului – pe lângă serviciile turistice de bază organizate de Touroperator – şi servicii suplimentare: ex. transfer la aeroportul din Budapesta, din Debrecen sau din alte aeroporturi de pornire; în aceste situaţii turistul va lua la cunostintă şi va semna contractele prestatorilor de servicii.
V. Drepturile şi obligaţiile turistului
1. În cazul în care turistul nu poate să participe la călătoria turistică , acesta poate să cesioneze contractul unei terţe persoane care îndeplineşte toate condiţiile aplicabile pachetului de servicii turistice contractat, cu obligaţia de a anunţa în scris Agenţia cu cel puţin 5 zile înaintea datei de plecare. În acest caz Agenţia reziliază contractul cu turistul care cesionează contractul şi încheie un alt contract cu noul turist. Pentru călătoriile individuale, în cazul în care mijlocul de transport este avionul, transferul poate fi efectuat numai dacă există posibilitatea transferării locului de zbor. Turistul care cedează pachetul său de servicii, precum şi cesionarul sunt responsabili în mod solidar la plata preţului călătoriei şi a costurilor suplimentare apărute cu ocazia acestei cedări, costuri suplimentare care sunt egale cu penalizările aferente conform cap. VI. punctul1.
  2. Turistul răspunde pentru corectitudinea datelor furnizate agenţiei la rezervare (ex.: nume prenume, data naşterii, nr. paşaport, domiciliu etc.),pentru valabilitatea documentelor personale şi pentru eventualele prejudicii cauzate în urma informaţiilor eronate.
Turistul se obligă să respecte prevederile legale cu privire la regimul paşapoartelor, al vizelor, vama, asigurare de sănătate, etc.
Prejudiciile cauzate din nerespectarea celor de mai sus vor fi suportate de turist.
În cazul în care, din nerespectarea celor de mai sus, turistul nu poate să participe la călătoria turistică, Touroperatorul nu poate fi obligat la restituirea sumelor de bani plătite de către turist.
În cazul în care turistul, din vina sa, nu a beneficiat de serviciile turistice la calitatea contractată, nu este îndreptăţit la despăgubiri.Turistul răspunde pentru siguranţa propriilor bagaje.
3. În cazul în care preţurile stabilite în contract sunt majorate cu peste 10%, turistul poate rezilia contractul, având dreptul la rambursarea de către Agenţie a sumelor plătite.
4. Turistul este obligat să comunice Agenţiei, în termen de 3 zile calendaristice de la primirea înştiinţării prevăzute la cap. IV pct. 1, hotărârea sa de a opta pentru:
a) rezilierea contractului fără plata penalităţilor; sau
b) acceptarea noilor condiţii ale contractului.

2

5. În cazul în care turistul reziliază contractul sau Agenţia anulează călătoria turistică înaintea datei de plecare, turistul are dreptul:
a) să accepte un alt pachet de servicii turistice de calitate echivalentă la acelasi preţ sau de calitate superioară (caz în care turistul va suporta costurile suplimentare), propus de Agenţie;
b) să accepte un pachet de servicii turistice de calitate inferioară, propus de Agenţie, cu rambursarea imediată a diferenţei de preţ;
c) să i se ramburseze imediat toate sumele achitate în virtutea contractului.
6. În toate cazurile menţionate turistul are dreptul să solicite Agenţiei şi o despăgubire pentru neîndeplinirea prevederilor contractului iniţial, cu excepţia cazurilor în care:
a) anularea s-a făcut din cauza nerealizării numărului minim de persoane menţionat în contract, iar Agenţia a informat în scris turistul cu cel puţin 15 zile calendaristice premergătoare datei plecării;
b) anularea s-a datorat unui caz de forţă majoră (circumstanţe imprevizibile, independente de voinţa celui care le invocă şi ale căror consecinţe nu au putut fi evitate în ciuda oricăror eforturi depuse, în aceasta nefiind incluse suprarezervările, caz în care responsabilitatea revine companiei aeriene);
c) anularea s-a făcut din vina turistului.
7. Turistul are dreptul să rezilieze în orice moment contractul şi în acest caz este obligat să plătească Agenţiei sumele aferente, conform condiţiilor de renunţare din prezentul contract cap. VI. punctul 1., cu excepţia cazurilor de forţă majoră definite conform legii sau declarate de către autorităţile competente, cazuri în care asigurarea serviciilor devine imposibilă.
În caz de forţă majoră, touroperatorul are dreptul de a reţine contravaloarea cheltuielilor aferente pachetului turistic eşuat şi de a returnaturistului diferenţa ramasă din suma totală platită.
 Dacă turistul solicită schimbarea hotelului, structurii camerelor sau a oricărora dintre servicii, aceasta echivalează cu rezilierea contractului , cuaplicarea penalităţilor legale la momentul respectiv, şi încheierea unui nou contract.
 8. Condiţii legale şi documente de călătorie:
Turiştii trebuie să se asigure că sunt în posesia documentelor, şi îndeplinesc condiţiile legale de călătorie în străinătate conform Ordinelor Ministrului Administraţiei şi Internelor nr. 820 /27.09.2005 şi nr. 900 /05.10.2005, privind documente necesare şi condiţii de îndeplinit pentru călătorii în străinătate;
Informaţii suplimentare despre legislaţia referitoare la călătoriile în străinătate sunt disponibile pe www.politiadefrontiera.ro. Agentia de turism Travel Tour NU îşi asumă răspunderea pentru cazurile în care, organele de control de frontieră nu permit unei persoane ieşirea din România sau, după caz intrarea în ţara de destinaţie, datorită neconformităţii documentelor de călătorie.


VI. Renunţări/modificări, penalizări, despăgubiri
1. În cazul în care turistul renunţă din vina sa la pachetul de servicii turistice, care face obiectul prezentului contract, sau solicită modificarea rezervării confirmate, ce presupune anularea contractului, el datorează Agenţiei penalizări după cum urmează:
a) 20% din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face cu mai mult de 30 de zile calendaristice înainte de data plecării;
b) 50% din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face în intervalul 16-30 de zile înainte de data plecării;
c) 100% din preţul pachetului de servicii, dacă renunţarea se face într-un interval mai mic de 16 zile înainte de plecare sau pentru
neprezentarea la program .
2. În cazul în care turistul care a intrat pe teritoriul statului în care se realizează pachetul de servicii turistice refuză să se mai întoarcă în România şi autorităţile din ţara respectivă fac cheltuieli de orice natură cu acesta , turistul respectiv are obligaţia de a suporta toate aceste cheltuieli .
3. Penalizările echivalente cu preţul contractului se aplica si în cazul în care turistul nu ajunge la timp la aeroport sau la locul de plecare, daca nu poate pleca în calatorie pentru ca nu are actele în regula sau daca este întors de la granita de catre politia de frontiera.
4. Turistul are obligatia sa depuna în scris cererea de renuntare la pachetul de servicii turistice, cu numar de înregistrare la Agentia la care a achitat serviciile. În caz contrar, cererea de renuntare nu este luata în considerare.
5. Agentia va acorda despagubiri în functie de gradul de nerespectare a obligatiilor din contract.
6. Modificarea contractului la solicitarea turistului, altele decât cele prevazute special în prezentul contract si care presupun anularea contractului, se taxeaza cu 50 Euro/persoana.
7. În cazul rezervărilor timpurii condiţiile de penalizare vor fi conforme menţiunilor din condiţiile speciale din bonul de comandă.
VII. Reclamaţii
1. În cazul în care turistul este nemultumit de serviciile turistice primite, acesta are obligatia de a întocmi o sesizare în scris, clar si explicit, cu privire la deficientele constatate la fata locului, legate de realizarea pachetului de servicii turistice contractat, ce va fi predata reprezentantului local al Agentiei, iar în cazul în care nu exista responsabil local, directorului hotelului, directorului restaurantului sau receptionerei, iar acesta va întocmi la fata locului un proces -verbal.
2. Atât Agentia, cât si prestatorul de servicii turistice vor actiona imediat pentru solutionarea sesizarii. În cazul în care sesizarea nu este solutionata sau este solutionata partial, turistul va depune la sediul Agentiei o reclamatie în scris alaturi de procesul verbal, în termen de maximum 3 zile lucratoare de la încheierea calatoriei, Agentia urmând ca, în termen de 35 zile calendaristice, sa comunice turistului despagubirile care i se cuvin.

3

În cazul în care turistul nu respectă termenul şi condiţiile prevăzute pentru depunerea reclamaţiei scrise agenţia nu este obligată să plăteascădespăgubiri.
 VIII. Asigurări
1. Turistul este asigurat pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor achitate de acesta, în cazul insolvabilităţii sau falimentului Agenţiei, la Societatea de Asigurare ……………………………

2. Facultativ, turistul are posibilitatea încheierii unei asigurări storno. Asigurarea storno este reglementată de raportul contractual dintre asigurator şi turist. Turistul va lua la cunoştinţă şi va respecta condiţiile generale privind asigurarea riscului de anulare a călătoriei.
3. Facultativ, turistul are posibilitatea încheierii unui contract de asigurare, care să acopere taxele de transfer, sau a unui contract de asistenţă care să acopere taxele de repatriere în caz de accidente, de boală sau deces , ori a unui contract de asigurare pentru bagaje.
IX. Dispoziţii finale
1. Prezentul contract a fost încheiat în 2 exemplare, câte unul pentru fiecare parte.
2. Turistul declară că Agenţia de turism l-a informat complet cu privire la condiţiile de comercializare a pachetelor de servicii turistice în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 107/1999, republicată. Prin semnarea acestui contract sau prin acceptarea pachetelor de servicii turistice, inclusiv în cazul celor achiziţionate la distanţă prin mijloace electronice, turistul îşi exprimă acordul şi luarea la cunoştinţă cu privire la condiţiile generale de comercializare a pachetelor de servicii turistice, în conformitate cu oferta agenţiei de turism.
3. Contractul poate fi prezentat şi sub forma unui catalog, pliant sau alt înscris, dacă turistul este informat despre aceasta şi dacă documentul conţine informaţiile prevăzute de art. 10 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 107/1999, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 631/2001, cu modificările ulterioare.
4. În cazul în care unul dintre articolele din contract este declarat nul, restul dispoziţiilor contractuale rămân valabile.

Agenția
Travel Tour
Reprezentant:

Turist,

4